onsdag 6 oktober 2010

Gradient nails







Ursäkta den dåliga kvalitén, bilderna kommer straight from Photobooth..

Gradient nails kallas detta & det var första gången jag försökte mig på detta pyssel.

1. Måla naglarna i valfritt nagellack och låt torka väl.
2. Använd en skumsvamp (en sån trekantig sak man kan köpa för billig peng på Åhlens, Kicks, HM)
3. Måla på ett annat nagellack på skumsvampen och pressa detta från ca hälften av nageln, nu hårdare du trycker desto mer färg och upprepa detta tills du fått det så täckande du vill. Låt torka väl.
4. Ta valfri färg igen och upprepa proceduren ifrån 1/3 av nageln eller gör som jag och doppa svampen i glitter och dutta på.
5. Lägg ett genomskinligt lack/topplack över för å få det å sitta.
6. Beundra dina amazing naglar!

Så, inte svårt alls, går snabbt och blir en hejdundrande manikyr för onsdagsfikat! Om jag får nån jäkel som är snäll och kommenterar detta inlägget så kanske jag lägger upp en bild i bättre kvalité!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du ställa en fråga om du har den eller bara säga vad du har på hjärtat! Here you can write your question or just say what comes to your heart!