tisdag 16 november 2010

Sotning på Christina


Här är en sotning jag gjort på min vän Christina. Detta är en typisk sotning för att skapa en effekt av kattögon.

1. Börja med att packa in silvrig skugga över halva ögon, inifrån och ut. Även under ögat.
2. Använd en kolsvart skugga och skapa en halvmåne från franraden och mot ögongloben.
3. Ta en större skuggborste och mjuka upp kanterna, jobba det svarta in mot det silvriga.
4. Ta en concealerpensel eller en foundationpensel och skarpa till kanterna från kindbenet mot skuggningen med hjälp av lite foundation/concealer, städa upp runt omkring.
5. Eyliner som en vinge, mycket mascara och kolsvart kajal.
6. Här lade jag även lite foundation över hennes reda ljusa ögonbryn, jag tycker det är
grymt fint med ljusa ögonbryn till en annars så markerad ögonmakeup.

Lycka till!

2 kommentarer:

  1. You make my eyes POP! Jag var grymt nöjd med sminket hela kvällen!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! ett rent nöje å sminka dig! thoose eyes are ment to POP!

    SvaraRadera

Här får du ställa en fråga om du har den eller bara säga vad du har på hjärtat! Here you can write your question or just say what comes to your heart!