onsdag 17 november 2010

To Prime Or Not To Prime



Idag ska vi diskutera primers för ansiktet har jag bestämt! Olika primers har olika syften, det finns primers för mogen hy, (linjer, torra partier, synliga porer), torr hy, fet och blank hy, you name it!

En primer används för att jämna ut, minimera synliga linjer och porer, som en bas för makeupen så att den sitter bättre, förenkla appliceringen av foundation, tillföra lyster åt huden eller matta ner blank hy.

Nedanför kommer jag gå igenom Primers som ni ser på bilden och förklara vad de gör.

1. Bare Escentuals bareVitamins Prime Time Foundation Primer To Go
Denna primer mattar ner, minimerar porer, tillför hållbarhet för makeupen. Denna primer innehåller inga sulfater eller parabener. Innehåller även vitamin C och E för att förhindra ålderstecken.

2. Too Faced Primed & Poreless
Denna primer är spreciellt skapad för att kunna bäras under enbart bronzing puder eller vanligt puder eller helt ensam för att ge intrycket av perfekt hy. Innehåller vitamin A och C, mullbärsextrakt och förvisar stora porer samtidigt som trött hud får fukt, stramas upp och avgiftas.

3. Laura Mercier Foundation Primer
Hydrating Foundation Primer är speciellt designad för dig som har en torr och/eller en något äldre hy. Hydrating Foundation Primer ger din hy rikt med fukt i sin näring och fukt rika formula. Innehåller A,C och E vitamine.

4. Studio secrets smoothing resurfacing primer
Inspiread av professionell makeup. Denna primer minimerar rynkor, porer, jämnar ut huden och gör att huden känns silkesmjuk. Denna primer är väldigt dryg och man behöver ytterst lite där huden känns som att den behöver förfinas.

5.  Smashbox Photo Finish Foundation Primer
Perfekt för dig med fet eller känslig hy som också har lätt att få akne. Denna oljefria primer är till 60% vattenbaserad och fräschar upp samtidigt som oljeabsorberande ingredienser ger en mjuk, matt finish hela dagen.

6. Guerlain Meteorites Perles Primer
Denna primer ska jämna ut hudtonen och ge lyster. Den är gelbaserad och känns ungefär som ett serum. Blir som bäst om den används tillsammans med Guerlain Meteorites Perls ovanpå.

Min absoluta favoritprimer är Too Faced Primed & Poreless, den ger mig verkligen felfri hy! Sminket håller hela dagen och jag kan inte låta bli att känna på min egen hy då den känns mjuk som en babyrumpa hela dagen. Too Faced håller otroligt hög kvalité, har ni inte kollat in märket tidigare?! Gör det här!

2 kommentarer:

  1. Detta är ju bara för bra för att vara sant, man kan kommentera! Hur länge har du haft bloggen? haha

    SvaraRadera
  2. Haha sluta, jag vet! Nu är det bara å fråga på christina ;) jag är inte så teknisk tydligen.. blev alldeles till mig när jag hittade knappen som tillät andra att kommentera.. haha..

    SvaraRadera

Här får du ställa en fråga om du har den eller bara säga vad du har på hjärtat! Here you can write your question or just say what comes to your heart!